vineri, 28 ianuarie 2011

URGENT

CEI CARE AU DEPUS PLICURILE DE LA PASUL 1 A, PANA LA NUMARUL 140 INCLUSIV, SUNT RUGATI SA VINA LA SEDIUL FILIALEI SCMD, PANA LUNI LA ORA 11.30 PENTRU A SEMNA TABELELE CARE URMEAZA SA FIE PREDATE AV. GALCA, CE NE REPREZINTA LA TRIBUNALUL BUZAU IN ACTIUNEA DE SUSPENDARE A DECIZIILOR. PLICURILE DE LA 140 - 215 VOR FI SEMNATE INCEPAND CU ORELE 12.00, LUNI 31 IANUARIE.
RUGAM PE TOTI MEMBRII DE SINDICAT, CARE NU S-AU PREZENTAT LA SEDIUL SINDICATULUI PENTRU DEPUNEREA DOCUMENTELOR SA VINA URGENT PT. COMPLETAREA PASULUI 1 A DIN GHIDUL JURIDIC, INAINTE DE EXPIRAREA TERMENULUI DE 30 DE ZILE DE LA PRIMIREA DECIZIEI(VEZI DATA POSTEI DE PE PLICUL IN CARE ATI PRIMIT DECIZIA)

MULTUMIM PENTRU INTELEGERE!

miercuri, 26 ianuarie 2011

ADUNARE GENERALA

PE DATA DE 27 IANUARIE 2011, ORA 10.00, ADUNARE GENERALA FILIALA 1 SCMD BUZAU, SALA MARE A CONSILIULUI JUDETEAN BUZAU!
SUNT INVITATI TOTI MEMBRII DE SINDICAT DIN BUZAU, PRECUM SI MASS MEDIA BUZOIANA!

luni, 24 ianuarie 2011

Nu suntem în Congo de Cristian Tudor POPESCU | ieri, 16:16

"Parc-am fi în Congo!" Politicieni din opoziţie au reacţionat astfel la declaraţia prin care dl. Băsescu hotăra el că decizia ICCJ privind ilegalitatea recalculării pensiilor militarilor trebuie respectată de guvern, şi asta în cadrul solemnităţii aducerii cumpărăturilor în parcarea hipermarketului său preferat. Viziunea domnilor opozanţi mi se pare eronată: dacă în România am fi într-un fel de Congo, atunci membrii actualului guvern ar alerga acum pe dealurile împădurite ale subcarpaţilor urmăriţi de inşi cu macete, decişi să le taie 25% din partea superioară a corpului executiv şi s-o distribuie în nişte pari. Or, viaţa a demonstrat că asta nu se întâmplă. Guvernul Boc, întrucât nu e în stare şi nici nu vrea să lupte cu hoţii de top, căci mulţi sunt chiar ai lui, se năpusteşte asupra câte unui grup social pe care îl jefuieşte pur şi simplu ziua-n amiaza mare - asta se cheamă reformă. Până când intervine Justiţia şi declară infracţională acţiunea guvernului, militarii bătrâni, de pildă, cele mai proaspete victime, pot să ajungă în ambulanţă şi să crape de inimă rea. Remarcabil mi se pare sângele rece cu care actualul executiv calcă în picioare oameni şi legi. Asemenea dispreţ faţă de cetăţeni, văzuţi ca o turmă datoare să se lase jupuită de vie fără să crâcnească, nu-mi mai amintesc decât în anii `80.
În loc să decreteze rânjind într-o parcare că după noapte vine zi şi deci Justiţia trebuie respectată, preşedintele Băsescu ar fi trebuit să convoace o conferinţă de presă, cum a făcut-o de atâtea ori de un an încoace, în care să anunţe că va cere, dacă nu arestarea (în 2004 cerea fără să clipească arestarea pentru nimic a autorului softului electoral), atunci demisia guvernului infractor pentru a fi cercetat penal. Subsemnatul am înţeles cu această ocazie că greşeam într-o privinţă în legătură cu dl. Băsescu, crezând că pune preţ doar pe uniforme şi grade în raport cu civilii. În ultimele luni, d-sa a demonstrat că nu dă doi bani pe MAI sau Armată, adică tot atâţia câţi nu dă pe simplii pensionari, pe profesori sau medici. Singurele structuri militarizate pentru care nu a avut decât laude sunt Serviciile. N-o să mai uit de-acum că Securitatea scuipa în cap Miliţia şi Armata.
Nu ştiu dacă cetăţenii României o duc azi mai rău decât pe vremea lui Ceauşescu ca nivel de trai. Ce mi se pare însă superior în regimul Băsescu este nivelul de umilire a oamenilor. M-a scos din sărite calificarea montajului de propagandă ceauşistă intitulat în falş "Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu" drept capodoperă de către critici tineri şi şulfe intelectuale bătrâne. De câte ori am auzit în ultimii ani că N. Ceauşescu are 60 şi nu ştiu cât la sută, m-a cuprins o durere surdă. Acum nu mă mai cuprinde, iar din sărite mă mai poate scoate doar rânjetul lui Băsescu.După mai rău de două decenii de privit caninii şi incisivii lui Iliescu şi Băsescu, parcă mi se face dor de mutra împietrită şi ameninţătoare a lui Ceauşescu. Măcar atunci era pe faţă. 

duminică, 23 ianuarie 2011

PRECAUTIE?


Precautie? Guvernul completeaza pe sest legea privind mobilizarea rezervistilor   Ianuarie 20th, 2011

de Bogdan Tiberiu Iacob, Inpolitics


Guvernul Boc a dat, discret, zilele trecute, o hotarare prin care este completata legea privind regimul starii de mobilizare partiala sau in caz de razboi, semnata de premier, ministrii Apararii, Internelor si de sefii tuturor serviciilor secrete.
Hotararea de guvern, cu numarul 13/5.01.2011, aproba modelul ordinului de chemare a militarilor rezervisti la exercitii si antrenamente si reprezinta o completare, sa spunem, restanta, a legii 358/2009 privind regimul starii de mobilizare partiala sau totala a fortelor armate si al starii de razboi.
De ce a decis guvernul Boc sa completeze legea respectiva, data acum doi ani, exact in acest moment, cand s-a creat un val urias de revolta exact in sinul cadrelor militare in rezerva, pensionari ai MapN, Interenelor, ori ai serviciilor secrete?
Poate fi vorba de o simpla coincidenta. La fel de bine s-ar putea, insa, ca actualii guvernanti sa incerce evitarea unei situatii similiare celei din 1999, atunci cand, pe fondul mineriadei de la Costesti, presedintele Emil Constantinescu a vrut sa declare stare de necesitate, dar a constatat ca nu exista cadrul legislativ, iar guvernul Radu Vasile a trebuit sa reglementeze situatia rapid, printr-o ordonanta de urgenta pritocita peste noapte, la propriu.
Sa fie, oare, situatia atat de exploziva incat guvernul, avetizat de rapoaretele serviciilor secrete, sa ia in calcul izbucnirea unei posibile revolte a rezervistilor, care ar putea fi inabusita, eventual, prin decretarea mobilizarii pentru ”antrenament”? Probabil ca un raspuns nu va intarzia prea mult sa apara.

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

UN ARTICOL EXCEPTIONAL PRELUAT DE PE BLOGUL FILIALEI DIN BRASOV!

ILUZIA UNEI REFORME TICĂLOASE
Dragi camarazi! Trăim şi suportăm “ostăşeşte”timpul în care guvernul propriei ţări atacă furibund, direct şi frontal, instituţiile de bază ale statului de drept. Mulţi dintre dumneavoastră vă întrebaţi, cum este posibil ca guvernul unei ţări, singura din lume, să trecă la umilirea instituţiei militare care, semnifică prin misiunile ei , existenţa statului naţional? Am ajuns , în sfârşit , să trăim într-o societate model, în care totul miroase a bani, în care sunt amestecate de-a valma principiile şi inepţiile, valorile şi nonvalorile, patrioţii şi profitorii, intreprinzătorii cu golanii economiei de piaţă, proxeneţii cu politica, etc. Într-o astfel de societate, în care actorii jocului democratic şi spectatorii lor formează un fiasco social, se pare că “Dumnezeu a murit”. Pe tărâmul binecuvântat al neamului românesc a fost autorizat, printr-un proces electoral bişniţăresc, un duh rău care, fiind în serviciile obscure ale iraţionalului, doreşte să implementeze o reformă, fără ca cei guvernaţi să poată interveni atât în concepţie, cât şi în implementarea ei. Ca pe nişte vite, suntem mânaţi continuu spre un teritoriu lipsit de valori fundamentale, în care noi militarii am crezut şi pentru care ne-am sacrificat tinereţea , familia, prosperitatea. Iată că a venit timpul să plătim pentru ataşamentul nostru faţă de aceste valori fundamentale ale neamului românesc, supus unor presiuni enorme spre diluare, împrăştiere şi dispariţie.
Pentru că istoria care se predă în şcoli nu poate forma convingeri de ataşament profund faţă de neam şi ţară, acest proces de împrăştiere demografică se realizează cu succes, plasând valorile noastre umane în slujba altor popoare. Malaxorul portocaliu al politicii româneşti a reuşit , printr-o strategie demonică, să creeze în toată societatea românească un ansamblu de interese contradictorii , tocmai pentru a anihila varianta armonizării lor. Nu se doreşte în niciun fel manifestarea noastră ca unitate de neam , de fiinţă, de entitate culturală şi administrativă. Această strategie de sorginte dictatorială, a produs iniţial, o relativă dezbinare între armata de rezervă şi popor, pentru ca în etapele ei ulterioare, să se poată conta pe un sprijin popular faţă de măsurile de lichidare a acestui element de bază al sistemului naţional de apărare. După cum observaţi, oameni de ştiinţă, politicieni veritabili, oameni de cultură , cetăţeni simpli , s-au ataşat principiilor noastre şi încearcă, prin toate mijloacele să ne asigure de respectul lor necondiţionat. În acelaşi timp, lichele cu zâmbetul pe buze şi mâinile încrucişate, aflate în laţul stăpânului, sunt împinse în faţă, în acţiunea de refacere a unei imagini portocalii, profund şifonate. Imaginea portocalie va deveni, pentru poporul român, o construcţie mentală suprapusă întodeauna peste oglinda spartă a statului de drept. Rezultată dintr-un şir de „revoluţii portocalii”, din Ucraina, Georgia , Kirghistan şi România această imagine a pălit de mult în cele trei ţări şi încă mai dăinuie în scumpa noastră patrie. Cei mai mulţi analişti apreciază că aceste revoluţii colorate sunt „un produs al strategiei de superputere şi au scopul de a efectua transferul de putere la o elită conducătoare capabilă să satisfacă interesele politice, economice şi financiare ale acesteia”. Pentru transferul de putere au fost folosite două căi principale: finanţarea structurilor portocalii prin intermediul organizaţiilor nonguvernamentale şi declanşarea „revoluţiilor colorate” care nu presupun vărsare de sânge şi pagube materiale ci, finanţarea, îndoctrinarea şi mediatizarea unor grupuri de presiune locală capabile să preia puterea; a doua cale a fost aceea a invaziilor militare (Afganistan şi Irak) unde preluarea puterii de către opoziţia democratică s-a realizat sub controlul armatei de ocupaţie, generând replici sângeroase ale combatanţilor locali.
Efectele revoluţiilor portocalii au fost devastatoare peste tot pe unde au trecut. Se apropie şi la noi momentul în care lupta politică democratică va oferi o altă strategie de evoluţie a României. În cadrul acestei strategii instituţiile de bază ale statului de drept îşi vor redobândi rolul şi locul lor în stat. Armata , justiţia, poliţia ,forţele de siguranţă, învăţământul şi sănătatea işi vor revigora funcţiile, iar pe acest fond, poporul român va hotărâ singur calea de reconstrucţie a statului, un stat care să vibreze armonios în simfonia eroică a unei lumi curajoase şi conştiente de destinul său.
Dragi camarazi! Mulţi politicieni care susţin actuala putere încearcă să acrediteze ideea că procesul de recalculare a pensiilor militare este obiectiv, legal şi benefic pentru 80% dintre noi. În acelaşi timp „trompetele lor” scot sunete hidoase de propagare a principiului contributivităţii şi solidarităţii. Prin aceste acţiuni de manipulare a opiniei publice trag o perdea de ceaţă peste conştiinţele oamenilor simpli, transmiţând semnalul că „dacă oprim pensiile nesimţite, speciale voi veţi trăi mai bine”. Deposedat prin jefuire, de pensia mea de general, în valoare de 4000 de lei , am trăit un an de zile cu speranţa că vecinul meu de deasupra, cadru medical, va obţine o anumită prosperitate. Acest fenomen nu s-a produs , el vecinul, împreună cu întreaga familie , suportă în continuare traume generate de indulgenţa financiară cu care liderii portocalii tratează sistemul medical. Am renunţat la pensie sub presiunea aberantei Legi 329/2009, care a ascuns în paginile ei, deşi titlul nu se referea la militari , faimosul capitol IV, art. 17 – 25, care interzice dreptul la muncă al militarilor. În măsura în care societatea civilă intervenea pentru stoparea eludării şi eradicării unor drepturi fundamentale ale omului, nu era posibilă aplicarea unei game de măsuri reformatoare antipopulare.
Această guvernare portocalie transmite în , plan teoretic, prin „toţi porii ei dreptate şi egalitate de şanse pentru cetăţeni”, în timp ce progeniturile, beizadelele, traficanţii, lipitorile, îşi fac jocurile murdare sub oblăduirea executanţilor servili de ordine. Suntem singurul popor din lume care suportă efectele unei crize mondiale produsă intenţionat, fără să implice cu nimic, jefuitorii bogaţi ai acestui neam. Peste tot efortul de criză a cuprins un mic procent, între 1% şi 5% din averile bogaţilor lumii, averi rezultate din evoluţii de sute , chiar mii de ani. Aţi identificat o asemenea preocupare în sistemul normativ al democraţiei portocalii? Se aruncă precum hienele împotriva militarilor, sub pretextul a mii de motive cu care potolesc foamea mulţimilor. Militarii înţeleg nevoia de solidaritate cu poporul, nu cuantumul pensiei este problema ci, bătaia de joc fără neruşinare faţă de noi, implicarea noastră în mizeria lor procedurală pentru ca responsabilităţile să fie amestecate şi pierdute. Unii dintre noi, mai sensibili la culoarea cu pricina, chiar am crezut că „omul din capul armatei” spune adevărul atunci când s-a referit la efectele H.G. 735/2010. Dumnealui cunoştea faptul că, cea mai mare parte dintre noi suntem cu pensie de seviciu stabilită prin legi organice anterioare, iar noile acte normative trebuiau să reglementeze situaţiile viitoare. Slab instruiţi în problemele de conduită sinergică , unii cetăţeni văd în scăderea salariilor unora, creşterea bunăstării lor şi pe acest reper se bazează haita portocalie. Chiar unii dintre membri SCMD au căzut în plasa acestor nemernici încercând din interior să spargă unitatea sindicală. Numai că acest corp profesional se bazează 100% pe onoare şi demnitate şi nimic nu ne poate abate de la idealurile suport, ale acestor valori. Sindicatul militar este prezent în toate zonele fierbinţi ale acestei confruntări dintre democraţia constituţională şi democraţia de ricoşet împrumutată şi experimentată de actuala guvernare.
Sindicatul nostru nu poate admite sub nicio formă, chiar prin creşterea pensiilor, bascularea noastră din rezerva armatei, în clasa de asistaţi social. Ruperea noastră de sistemul militar activ va înăbuşi definitiv tradiţiile glorioase ale Armatei Române care , de fiecare dată, s-au fundamentat şi pe armata de rezervă. Cine se teme de noi? Probabil aceia care văd rezultatele dezastruoase ale unei economii de piaţă în care, politica nu mai ţine pasul cu economia. Poate că Dl. Frăţilă, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării, (din care liseşte expresia „Naţionale”) are dreptate, pensiile vor fi mulţumitoare după încheierea procesării recalculării. Însă, acest domn trebuia să facă referiri , dacă este „de aceeaşi parte a baricadei” şi la evoluţiile veniturilor pensionarilor militari în următorii 3-5 ani, în condiţiile deconectării lor de la sistemul activ. Precis nu a făcut asemenea simulări şi nici nu va fi vreodată interesat sau capabil să facă. Am multe exemple, din Faimoasa garnizoană Braşov al cărui comandant am fost un număr de ani, de pensionari militari bolnavi, de vârstă înaintată, care nu se pot apăra împotriva samavolniciior unui regim auster şi nepopular. Noile decizii de pensionare , total eronate pe luna ianuarie 2011 ( sunt convins că teroarea va continua), care au drept suport documente uitate de mult, distruse de rozătoare, culese şi interpretate de neprofesionişti, selectate şi transmise de un personal neautorizat vor crea un puternic curent de revoltă pe care noi militarii în rezervă îl vom transfera în justiţie. Această justiţie ar trebui să dea răspunsurile legale la următoarele întrebări: 1.De ce trebuie să solicităm recalcularea pensiilor? 2. Cine plăteşte stresul provocat celor în vârstă lipsiţi de posibilităţile fizice de apărare? 3. De ce au fost elaborate adeverinţe de venit cu grave erori şi cine sunt vinovaţii? 4. Cum se poate verifica o adeverinţă de venit fără să ai documentele originale în faţă? 5. Cum poţi implica în activitatea de sprijin a recalcularii pe cei păgubiţi? 7. Ce se întâmplă cu gradele noastre militare, unele obţinute prin examen, în cazul aplicării prevederilor aberante ale Legii 119/2010?
8. Cine plăteşte traumele fizice şi psihice ( cu multe spitalizări) ale celor 80% dintre militarii cu pensiile tăiate în ianuarie 2011? 9. Cine se face vinovat de transmiterea modificată a pensiei fără noua decizie de pensionare? 10. De ce sunt încălcate prevederile Tratatelor, Convenţiilor şi Protocoalelor internaţionale privind drepturile fundamentale ale omului, la care România este semnatără? 11. De ce nu sunt respectate Hotărârile judecătoreşti? 12. De ce legea se aplică retroactiv? 13. De ce nu sunt respectate Deciziile anterioare ale Curţii constituţionale? 14. De ce instanţele sunt sufocate, în condiţiile în care guvernarea portocalie veghează asupra statului de drept. Suntem un popor de infractori?. La unele din întrebări , cu siguranţă că vor răspunde instanţele prin Hotărârile care se vor pronunţa. Însă, stimaţi prieteni, timpul guvernării portocalii este extrem de scurt, iar justiţia nu va putea soluţiona toate aceste măsuri antipopulare abuzive. Dar noi vom exista mai departe , iar lupta noastră pentru refacerea demnităţii furate îi va urmări peste tot! Vom chema în instanţe instituţiile care ne-au prejudiciat , apoi vom chema în instanţe persoanele şi poate, în 5 -10 ani vom primi răspunsurile la aceste întrebări (câţi vor apuca finalizarea demersurilor noastre?). Ne vom consulta permanent, având avantajul că suntem în epoca în care ne putem relaţiona de la un capăt la altul al pământului prin cuvinte, atitudini, trăiri şi imagini. Toate acestea ne vor ajuta să acţionăm uniţi cu bunele şi relele noastre, printr-un spirit de toleranţă faţă de eşecurile temporare, cu încredere şi onoare faţă de cei pe care i-am desemnat să ne conducă. Fac din nou, apel la toţi militarii în rezervă şi retragere să creadă în Col. Dr. Dogaru şi echipa sa, să creadă în acţiunile noastre desfăşurate în interesul democraţiei constituţionale şi statului de drept!
În loc de epilog. Din cele mai îndepărtate vremuri, omul a fost conştient de existenţa unei forţe supranaturale care guvernează şi susţine universul. Pe măsură ce această conştiinţă s-a dezvoltat, de-a lungul secolelor, au apărut o serie de credinţe. Dacă cercetăm cele patru religii ale lumii, găsim în toate aceeaşi idee despre Dumnezeu numai că El este identificat prin nume diferite. Omul a tânjit întotdeauna după Dumnezeu şi a dorit să-i înţeleagă căile. Toate sistemele religioase cunosc şi acceptă calităţile fundamentale ale lui Dumnezeu, care este omnipotent, omniprezent şi atoateştiutor. Absolut nimeni nu poate trăi fără iubirea Lui şi nimic ne se poate face în lume fără puterea Lui.
Pe scurt, toate aceste naţii, şi nu numai, au cugetat la Dumnezeu, iar roadele cugetării le-au dat lumii sub forma religiei. Adevărul central al tuturor religiilor este că Dumnezeu este întruparea perfectă a iubirii, milei şi compasiunii.
Făcând un salt în timp la actuala noastră democraţie nu pot să nu remarc dezlănţuirea unei propagande furibunde împotriva acelor instituţiii care vegheză ca aceste adevăruri create de Dumnezeu să devină un mod de trai. Politica portocalie ne oferă în schimb, o societate tot mai fragmentată între puţinii foarte bogaţi şi cei mulţi foarte săraci. Această societate este construită pe fondul unui haos generalizat şi tutelat de guvernarea portocalie care, nu a uitat să menţină trează atenţia electoratului, răspândind prin propaganda specific comunistă o gamă largă de iluzii dirijate spre fiecare segment social. Am făcut această paranteză pentru a arăta că lupta pentru putere, impostura precum şi jefuirea averii naţionale sunt elemente de continuitate şi constituie apanajul politicii iresponsabile.
Odată cu scurgerea anilor trăiţi în noua democraţie a pieţei, noi militarii în rezervă suntem tot mai convinşi că lumea politică, în general, nu a găsit „leacul” pentru a vindeca bolile de care suferă şi că economia de piaţă şi democraţia (respectiv, sistemul politic), nu mai pot convieţui în armonie. Realităţile prezente şi predicţiile asupra viitorului transmit un mesaj spre direcţia guvernărilor de mâine: „Viaţa politică, economică şi socială va deveni tot mai complicată şi greu de suportat de către cei cârmuiţi. În pofida sentimentelor şi reacţiilor negative de care vă bucuraţi voi, oamenii politici, în rândul cetăţenilor, politica va rămâne un domeniu necesar şi util pentru poporul român”. Rămâne de văzut în ce măsură politica autohtonă prezintă suficiente oportunităţi pentru a rezista în vasele comunicante ale politicii regionale şi mondiale şi, totodată, ce efecte vor simţi cetăţenii pentru a amenda sau justifica comportamentul şi responsabilităţile aleşilor noştri.
Probabil că Dumnezeu a lăsat sarcină militarului să-şi cucerească prin trudă demnitatea, aşa cum omul a cucerit, de-a lungul timpului, focul, aerul, pământul şi apa. Nu este lipsit de semnificaţie să înţelegem de ce am ajuns, cum spunea Nichifor Crainic, „în starea de cel mai sărac popor, în cea mai bogată ţară. Vom înţelege dacă vom avea înţelepciune şi răbdare să medităm mai mult la neajunsurile din alcătuirea noastră intimă. Sărăcia la români, dragi camarazi , a mers mână în mână cu imoralitatea politicii şi cu toate relele care derivă din aceasta.
Politica reprezintă suportul şi energia necesare construirii şi cuplării societăţii româneşti la viteza cu care se schimbă lumea, într-un permanent dans energetic. Politica mai este instrumentul care vindecă bolile neputinţei, sărăciei, corupţiei şi mediocrităţii, este privilegiul defavorizaţilor şi, în final, politica este metoda prin care ne menţinem verticalitatea umană şi certificatul de naţiune europeană. Rămâne de văzut dacă noile forţe politice vor lua în seamă şi cei peste 150 de mii de specialişti , pensionari militari din toate structurile MAN, MAI, SRI, în opera de recontrucţie a statului român. Decamdată ni se oferă numai umilinţă şi bătaie de joc! Aveţi încredere în Liderii noştri, ei sunt expresia demnităţii noastre! Sprijin total Col.dr. Dogaru!
Preşedintele Filialei 1. Braşov
Gl.mr.(r) prof. univ dr. Petrişor Mandu

miercuri, 12 ianuarie 2011

MODELE DE CONTESTATIE

http://www.sindicatulcmd.blogspot.com/ 

VA INFORMEZ CA PUTETI GASI MODELE DE CONTESTATIE A DECIZIEI DE PENSIONARE PE BLOGUL PRINCIPAL AL SINDICATULUI. ELE POT FI ACCESATE PRIN CLIK PE LINKUL MApN, MAI, SRI.VA ROG SA LE CITITI CU ATENTIE, IAR IN PARALEL SA CITITI SI GHIDUL!

marți, 11 ianuarie 2011

11.01.2011 In atentia presedintilor filialelor SCMD - despre contestatiile deciziilor de recalculare a pensiilor


Cunoastem situatia, pensiile au fost operate in perioada 15-17.12.2010, si sumele “recalculate”, trimise bancilor pentru luna ianuarie. Banii au intrat in conturi desi deciziile si taloanele, in marea majoritate nu au venit. Numitii Traian Igas, Gabriel Oprea si George Maior, alaturi de dl.Emil Boc, nu respecta trei hotarari judecatoresti. Contestatiile au fost elaborate de catre Departamentul juridic si, dupa ce vor fi reevaluate maine, la orele 17.00, in baza datelor putinelor decizii noi de pensionare care ne-au parvenit, vor fi trimise in cursul serii de maine, 12.01.2011 catre filiale. Rugamintea este sa fie multiplicate rapid, completate de catre membrii de filiale si trimise catre comisiile de contestatie de pe langa casele de pensii, la adresele ce va vor fi comunicate.
Este primul pas in noile procese pe care le declansam impotriva vinovatilor penali.

Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) Mircea DOGARU

Abuzul de drept al Guvernului(PRELUARE http://scmdfiliala1tirgumures.blogspot.com/)

Referitor la efectele suspendarii unui act administrativ a prezint punctul meu de vedere.
Instanţa de judecată în cazuri bine justificate şi pentru a preveni producerea unei pagube iminente, la cererea reclamantului poate să dispună suspendarea executării actului administrativ până la soluţionarea acţiunii.
Pe perioada suspendarii, actul administrativ nu îsi mai produce efectele (ACESTA ESTE SENSUL RELEVANT;), urmând ca dupa ce a disparut cauza ce a determinat luarea acestei masuri actul administrativ sa fie repus în vigoare sau, dimpotriva, sa fie scos din vigoare prin intermediul cailor prevazute de lege.

Pentru a argumentare a prezint un extras din Decizia nr. 2199 din 14 aprilie 2009 a I.C.C.J, Sectia contencios administrativ si fiscal:
Actul administrativ se bucura de prezumtia de legalitate, care la randul sau se bazeaza pe prezumtiile autenticitatii si veridicitatii fiind el insusi titlu executoriu.
Principiul legalitatii actelor administrative presupune insa atat ca autoritatile administrative sa nu incalce legea, cat si ca toate deciziile lor sa se intemeieze pe lege. El impune, in egala masura, ca respectarea acestor exigente de catre autoritati sa fie in mod efectiv asigurata.
Prin urmare, in procesul executarii din oficiu a actelor administrative trebuie asigurat un anumit echilibru, precum si anumite garantii de echitate pentru particulari, intrucat actiunile autoritatilor publice nu pot fi discretionare, iar legea trebuie sa furnizeze individului o protectie adecvata impotriva arbitrariului.
Tocmai de aceea suspendarea executarii actelor administrative trebuie considerata ca fiind, in realitate, un eficient instrument procedural aflat la indemana autoritatii emitente sau a instantei de judecata pentru a sigura respectarea principiului legalitatii, fiind echitabil ca atat timp cat autoritatea publica sau judecatorul se afla in proces de evaluare, acestea sa nu-si produca efecte asupra celor vizati. [Suspendarea actului presupune incetarea temporara a efectelor juridice ale acestuia!!! Aceasta presupune ca autoritatea publica indrituita sa puna in aplicare acel act este oprita de a mai intreprinde vreo actiune pe timpul suspendariii actului. Legea contecniosului administrativ Se observa ca ICCJ nu foloseste expresia reclamant sau parat ci expresia cei vizati, adica cei carora se aderseaza actului administrativ].
Iata ce preede Legea 554/2004, legea contenciosului administrativ

Art. 14
(1) In cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, o data cu sesizarea, in conditiile art. 7, a autoritatii publice care a emis actul, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului administrativ pana la pronuntarea instantei de fond.
(2) Instanta va rezolva cererea de suspendare, de urgenta, cu citarea partilor.
(3) Cand in cauza este un interes public major, de natura a perturba grav functionarea unui serviciu public administrativ de importanta nationala, cererea de suspendare a actului administrativ normativ poate fi introdusa si de Ministerul Public, din oficiu sau la sesizare, prevederile alin. (2) aplicandu-se in mod corespunzator.
(4) Incheierea sau, dupa caz, sentinta prin care se pronunta suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi atacata cu recurs in termen de 5 zile de la pronuntare.

Art. 15
(1) Suspendarea executarii actului administrativ unilateral poate fi solicitata de reclamant si prin cererea adresata instantei competente pentru anularea, in tot sau in parte, a actului atacat. In acest caz, instanta va putea dispune suspendarea actului administrativ atacat, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei. Cererea de suspendare se poate formula o data cu actiunea principala sau printr-o actiune separata, pana la solutionarea actiunii in fond.
(2) Dispozitiile alin. (2) si (4) ale art. 14 se aplica in mod corespunzator.
(3) Hotararea data cererii de suspendare este executorie de drept, iar introducerea recursului, potrivit art. 14 alin. (4), nu suspenda executarea.

Hotărârea privind suspendarea executării unui act administrativ operează asupra întregului act, conform art. 15 alin 1)/L554/2004 si semnificația acestei hotărâri este aceea că acel act își încetează temporar efectele, legea nu distinge asupra cui își produce efectele actul pentru că acest aspect este irelevent deoarece în textul actului respectiv este reglementat cine intră sub incidența lui.
Încetarea temporară a efectelor unui act administrativ presupune că toți cei care intră sub incidența lui vor fi exceptați temporar de efectele acestui act.
Expresia operează erga omnes este puțin forțată .
Corect este: actul administrativ suspendat nu-și produce temporar efectele asupra celor vizați, conform precizării din Decizia nr. 2199 din 14 aprilie 2009 a ICCJ.

In concluzie, emiterea deciziilor de recalculare in temiul HG 735 este abuziva, facandu-se cu incalcarea unei hotarari judecatoresti executorii, actiune ce constituie infractiune.
Ionel Ujica

COMUNICAT

In urma discutiei purtate cu spcialistii din cadrul Departamentului juridic, pot sa va comunic urmatoarele:
- se lucreaza la modelele de contestare a deciziilor de recalculare, astfel incat sa acopere toate situatiile juridice:
- se intocmesc cererile de chemare in judecata pentru anularea deciziilor de recalculare;
- se intocmesc plangerile penale pentru nerespectarea hotararii judecatoresti de suspendare a HG 735.
Pentru cei care au primit sau vor primi decizile de recalculare, va rog sa urmati pasii din ghidul postat.
Toate documentele prevazute in ghid, va rog sa le prezentati la sediul Filialei.
Dupa ce vom primi modelele de contestatii vi le vom pune la dispozitie pentru a le personaliza.

duminică, 9 ianuarie 2011

MEDIAFAX - PENSII MILITARE Inalta Curte suspenda recalcularea pensiilor militare Scris de : M.A. 08-01-2011 18:06 Instanţa supremă a decis definitiv suspendarea aplicării HG 735/2010 privind recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor din penitenciare, confirmând astfel o sentinţă a Curţii de Apel (CA) Cluj din septembrie 2010. ICCJ a respins, vineri seară, recursul formulat de Guvern împotriva sentinţei nr. 338/2010 pronunţate de Curtea de Apel Cluj, în 28 septembrie 2010. Astfel, HG 735/2010 rămâne irevocabil suspendată la aplicare conform dispozitivului sentinţei instanţei clujene, transmite Mediafax. În 28 septembrie, Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal a Curţii de Apel Cluj a decis suspendarea executării HG 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor. Suspendarea s-a dispus până la pronunţarea hotărârii de fond (privind anularea efectelor HG 735). Acţiunea a fost promovată de Viorel Hexan, Gheorghe Stănescu, Ştefan Trif, Iulian Palca, Ioan Bob, Mircea Matei Şerban, Vasile Vanea. Reclamanţii au invocat faptul că HG 735/2010 a fost promovată cu încălcarea dispoziţiilor privind transparenţa decizională, fiind publicată în Monitorul Oficialfără a fi fost adusă anterior la cunoştinţa publicului. Totodată, reclamanţii au susţinut că mulţi dintre militari sunt în imposibilitatea fizică de a face rost, în termenul solicitat, de actele cerute pentru recalcularea, ceea ce va da naştere la situaţii. Discriminatorii. Potrivit acestora, actul este neconstituţional şi imoral, îngrădind accesul ulterior la justiţie al celor care vor dori să conteste recalcularea. Ministerul Administraţiei şi Internelor a solicitat să i se admită intervenţia în proces, susţinând că reclamanţii nu au îndeplinit procedura prealabilă administrativă, etapă obligatorie, înainte de deschiderea acţiunii în justiţie. Instanţa Curţii de Apel Cluj a constatat însă îndeplinirea acestei etape administrative şi notificarea de către reclamanţi a MAI în 13 august a celor şapte motive pentru care se cerea revocarea actului normativ. Instanţa clujeană a constatat că potrivit legilor 119/2010 şi 19/2000, pentru beneficiari este instituită ca facilitate posibilitatea de a-şi dovedi cu acte stagiile de cotizare, iar persoanele nu sunt obligate să depună cereri de recalculare a pensiei. “Iată doar câteva elemente care sunt de natură a induce o îndoială serioasă în privinţa legalităţii actului administrativ şi care, în opinia instanţei, sunt de natură a argumenta pe deplin «cazul bine justificat»”, se arată în motivarea deciziei instanţei clujene. În ceea ce priveşte prevenirea pericolului iminent – condiţie ce trebuie îndeplinită în dosare în care se solicită suspendarea efectelor unui act administrativ – instanţa Curţii de Apel Cluj a constatat că şi aceasta este îndeplinită. “Cât priveşte caracterul iminent al pagubei, acesta se desprinde din cuprinsul prevderilor art. 1al HG 735/2010 potrivit cărora «pensiile prevăzute la art.1 lit. 1 şi b din Legea 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează conform algoritmului de calcul stabilit de Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, într-o perioadă de cinci luni de la intrarea în vigoare a acestei hotărâri». Cum HG 735/2010 a intrat în vigoare la data de 29 iulie 2010, iar pensiile astfel recalculate în perioada mai sus menţionată vor intra în plată începând cu luna ianuarie 2011, instanţa apreciază că se justifică susţinerea reclamanţilor privitoare la iminenţa pagubei ca prejudiciu viitor ce se va realizza în perioada de timp arătată”, potrivit motivării deciziei din 28 septembrie a instanţei Curţii de Apel Cluj. “Este de principiu faptul că recalcularea pensiilor stabilite conform legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate în plată, precum şi determinarea punctajului mediu anual şi a cuantumului fiecărei pensii, este prevăzut de legea organică – Legea 119/2010. Dispoziţiile actului administrativ contestat fiind date în executarea acestei legi fac pentru prima dată referiri la situaţia în care beneficiarii acestora nu depun cereri de recalculare şi documente doveditoare, caz în care se va proceda în mod discriminatoriu la determinarea punctajului mediu anual pe baza salariului mediu brut pe economie în perioadele respective. Starea de fapt prezentată este de natură a crea dezechilibre între interesul general şi imperativele protecţiei drepturilor fundamentale ale persoanei, care există ori de câte ori, prin diminuarea drepturilor patrimoniale, persoana trebuie să suporte o sarcină excesivă şi disproporţionată”, potrivit motivării. În consecinţă, instanţa a reţinut pe de o parte că “la nivel de aparenţă actul administrativ normativ supus suspendării nu îndeplineşte condiţiile de fond şi formă ale actului ce se impune a fi emis, iar iminenţa prejudiciului este estimată”, motiv pentru s-a admis acţiunea reclamanţilor. Într-un alt dosar, Curtea de Apel Bucureşti a fost sesizată de 635 de foste cadre militare care au solicitat suspendarea HG 735/2010. Această cauză a fost înregistrata cu numărul 10742/2/2010. În 6 decembrie 2010, Curtea de Apel Bucureşti a admis cererea de suspendare promovată de cei 635 pensionari militari, suspendând efectele HG 735/2010 până la pronunţarea instanţei de fond asupra cererii de anulare a aceluiaşi act normativ. Dosarul în care se cere anularea efectelor HG 735 a fost înregistrat la Curtea de Apel Bucuresti sub nr. 11431/2/2010.

vineri, 7 ianuarie 2011

EXTREM DE IMPORTANT! VESTI BUNE!


07.01.2011

Astazi, 07.01.2011, la Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a judecat recursurile Guvernului si al MAI. Acestea au fost respinse prin Decizia nr. 38/07.01.2011. SCMD si grupul de cadre militare in rezerva de la Cluj au fost reprezentati in proces de catre domnul avocat Dediu Gheorghe - avocatul SCMD.
Rod al colaborarii avocatilor militari, acest succes ar trebui sa duca la stoparea imediata a recalcularilor de pensii foste militare, conform Legii 119/2010 si a Legii sistemului unitar de pensii si, in acelasi timp, ar trebui sa duca la stoparea comunicatelor de presa si declaratiilor aberante ale MAI si MapN pe aceasta tema.
Batalia decisiva se va da la recursul pe Hotararea de anulare a HG 735/2010, pronuntata de Curtea de Apel Cluj, recurs care nu a fost inca cerut de Guvern, drept pentru care nu stim cand se va judeca – poate in mai, poate in iunie.
Pana atunci, ne vom continua batalia juridica:
1.     Vom face plangeri penale impotriva tuturor emitentilor de adeverinte de venit, pe care ii vom acuza de fals, uz de fals, uzurpare de calitate si abuz in serviciu;
2.     Vom face plangeri penale impotriva tuturor semnatarilor de decizii de pensii recalculate, daca vor avea nesimtirea sa incalce din nou legea si sa le emita;
3.     Vom face plangeri penale impotriva celor doi ministri pentru incalcarea a doua hotarari judecatoresti.
4.     In situatia in care urletele la betie se vor dovedi mai tari in ochii guvernantilor decat legea, Constituti, legislatia UE, vom proceda conform ,,GHIDULUI CU DEMERSURILE MEMBRILOR  ŞI ACTIVITĂŢILE  FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR”.
Ii avertizez pe toti “”napoleonii”” de Calmatui, Ciorogarla sau de Bahlui, pe toate slugile Guvernului, ca din acest moment, orice atac la adresa SCMD va primi o riposta pe masura, pentru ca razboiul a inceput. Cui ii convine sa nu mai fie militar ci ASISTAT este treaba lui, poate sa pupe in continuare bombeul cizmei stapanului care-l loveste, dar sa nu mai indrazneasca sa ne dea noua lectii despre demnitate si onoare militara.
Vom continua stangerea de semnaturi pe tabele pentru viitoarele procese, pentru toti noii membri de sindicat, acestea urmand a fi anexate la tabelele trimise deja de catre filialele SCMD.

Honor et Patria! Vae victis!
Presedintele SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

joi, 6 ianuarie 2011

IMPORTANT DE RETINUT

Va transmit urmatoarele solicitari din partea  Departamentului juridic al SCMD:

"In urma discutiilor purtate cu Cab. dnei av. Barla, va rugam sa ne transmiteti pentru fiecare dosar in parte tabele care sa cuprinda numele, prenumele, domiciliul, CNP pecum si semnatura fiecarui membru de sindicat avand in vedere faptul ca, pentru fiecare dosar in parte exista un alt numar de membri, asta raportat la data introducerii  fiecarei actiuni.

1. Pentru dosarul nr. 2756/2/2010 (Curtea de apel Bucuresti - Contencios Administrativ si Fiscal) membrii din tabel trebuie sa fie numai cei care au aderat la acest sindicat pana in data de 10.03.2010. E vorba de dosarul in care ii chemam in judecata pe dnii Seitan si Boc

Tabelul va purta titlul
"Tabel nominal cu membrii SCMD care il imputernicesc pe dl. presedinte, col. (r) dr. Mircea Dogaru sa ii reprezinte in Dosarul nr. 2756/2/2010, la Curtea de Apel Bucuresti, avand ca obiect "Refuz solutionare cerere" 

Dosarul are termen la data de 08.02.2011.
Tabelele vor ajunge la Secretariat pana la data de 04.02.2011.


2. Pentru dosarul nr.6965/2/2010 (Curtea de Apel Bucuresti) cu termen de judecata la data de 21.01.2011 tabelul trebuie sa cuprinda membrii inscrisi pana la data de 31.07.2010.  E vorba de dosarul cu discriminarea.

 Tabelul va purta titlul
"Tabel nominal cu membrii SCMD care il imputernicesc pe dl. presedinte, col. (r) dr. Mircea Dogaru sa ii reprezinte in Dosarul nr. 6965/2/2010, la Curtea de Apel Bucuresti, avand ca obiect "obligare emitere act administrativ". 

Dosarul are termen la data de 21.01.2011.
Tabelele vor ajunge la Secretariat pana la data de 19.01.2011.

 
3. Pentru dosarul nr.10866/3/2010 (Tribunalul Bucuresti - Sectia litigii de munca) cu termen de judecata la data de 21.01.2011 tabelul trebuie sa cuprinda membrii inscrisi pana la data de 01.12.2009.

 Tabelul va purta titlul
"Tabel nominal cu membrii SCMD care il imputernicesc pe dl. presedinte, col. (r) dr. Mircea Dogaru sa ii reprezinte in Dosarul nr. 10866/3/2010, la Tribunalul Bucuresti, avand ca obiect "actiune in constatare - constatarea neconformitatii Cap. IV din  Legea 329/2009 cu legislatia comunitara". 
 Dosarul are termen la data de 21.01.2011.
Tabelele vor ajunge la Secretariat pana la data de 19.01.2011."
 SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Secretariat
Lt. col. (r) Rinciog Dumitru
Telefon: 0725 562 223
Fax: 0318177371
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr.4, Sector 1
E-mail
secretariatscmd@yahoo.com  


miercuri, 5 ianuarie 2011

COMUNICAT: URGENTA PENTRU TOTI MEMBRII DE SINDICAT!

COMUNICAT

Departamentul juridic al SCMD întrunit în şedinţa din 04.01.2011a redactat ,,GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRILOR  ŞI ACTIVITĂŢILE  FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
 PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR”, pe care îl redăm mai jos:
GHID
CU DEMERSURILE MEMBRILOR  ŞI ACTIVITĂŢILE  FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
 PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

Stimate coleg!
Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

PARTEA I
DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

Secţiunea 1 – La primirea NOII DECIZII

NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII.
(1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
(2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
(3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi  Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte. Este important ce ceri în contestaţie.
(4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii  care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ....... azi, data de ..........., Calitatea primitorului .....................), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

Secţiunea a 2 - aLa primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ
(1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

Secţiunea a 3 – a – Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ
(1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
(2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
(2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
(2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
(3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
Pasul 1 - După trimiterea contestaţiei la comisie, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul):
1.1.                      - copie după decizia veche de pensie;
1.2.                      - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.3.                      - copie după noua decizia de pensie;
1.4.                      - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.5.                      - copie după contestaţia trimisă şi confirmarea de primire a      
                       contestaţiei.
          Pasul 2 - După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
          Pasul 3 - În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.
          Pasul 4 – Prin excepţie de la regula generală, prezentată la paşii 1, 2 şi 3, membrul de sindicat poate depune documentele de la pasul 1, la orice filială a SCMD din ţară, pentru motive personale, care nu îi permit depunerea acestora la filiala unde este înscris ca membru. În această situaţie, membrul de sindicat are obligaţia de a fi permanent în legătură cu filiala unde a depus documentele pentru a semna personal tabelul nominal care însoţeşte intervenţia în instanţă.
          Pasul 5 - Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011,  conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
(4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
(5) La sediul din ............................................, începând cu data de ....................... se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
(6)             Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
TERMENE DE URMĂRIT:
- înregistrare contestaţie  - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

PARTEA A II – A
ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

Secţiunea 1 – PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI
a)     actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
b)    constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care  o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
c)     Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
d)    primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

        Secţiunea a 2 - a – PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
a)      contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
b)     se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

Secţiunea a 3–a -  PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ
a)     operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
b)    plicul cu documentele prevăzute în Ghid la Secţiunea a 3–a  - Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ, Pasul 1,  se depune în termen de 3 zile calendaristice. Plicul se înregistrează într-un registru special, iar în colţul din stânga sus se scriu următoarele date: numărul de înregistrare din registrul special; data când a fost înregistrată contestaţia; data de rezolvare a contestaţiei (termenul maxim); data limită până la care trebuie depusă acţiunea în instanţă pentru persoana respectivă;
c)     se verifică conţinutul şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, atunci la rubrica Observaţii din registru, se consemnează cele lipsă, iar membrul de sindicat va fi atenţionat ca până la ...... să completeze setul de documente solicitat. Altfel nu va putea fi inclus pe tabel;
d)    termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

Nr. crt
Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui
Cine depune documentele
/Semnătura

Cine primeşte documentele /Semnătura
Observaţii
* Se completează cu documentele lipsă din setul obligatoriu de documente prevăzut în Ghid (Secţiunea (3), Pasul1)






(e) Plicurile cu documentele astfel înregistrate, se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal. Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
f)titlul tabelului şi structura acestuia se va comunica, până la sfârşitul lunii ianuarie. Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe intervenţii în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.
Modul cum se va realiza conexiunea dintre tabele şi intervenţia în instanţă urmează a fi precizat.

EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI 
(în partea stângă sus):

Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) -  01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
Completarea plicului:


Nr. 1/21.01.2011
Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
T. instanţă:
             I- După: 02.03.2011
             II – Între: 03.03. până la 01.04.


 
 






Explicitare:
       I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
       II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
-                           înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
-                           răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
-                           depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.


Nr. 2/18.01.2011
Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
T. instanţă:
             I- După: 28. feb
             II – Între: 05 feb. – 06 martie
 
 






Explicitare:
         I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

Secţiunea 4 – PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ
a)     începând cu data de ....../........2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele ........ – ......... la sediul din ........................ pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
b)    asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din  voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.

PARTEA A TREIA
MĂSURI URGENTE

Secţiunea a 5 – a – MĂSURI URGENTE – în vederea promovării acţiunilor sindicatului în instanţele de judecată.
            1 – Preşedinţii de filiale vor contacta câte 2 avocaţi din barourile locale în vederea susţinerii acţiunilor la tribunalele locale. Cu prioritate se va face apel la membrii de sindicat care au calitatea de avocaţi şi acceptă să reprezinte interesele colegilor sindicalişti.
În cazul în care nu există o astfel de posibilitate, se va apela la avocaţi din Baroul local.
Se va comunica consilierului juridic Emilian Pielmuş prin e-maile em.pielmus@yahoo.com următoarele date :
                   1 – NUMELE şi PRENUMELE
                   2 – BAROUL DIN CARE FACE PARTE
                   3 – TELEFONUL/ADRESA DE E-MAILE
ale avocaţilor contactaţi.  
Termen: pentru acest demers: 10 zile lucrătoare de la transmiterea acestui comunicat.
          2 – Departamentul juridic va stabili, la o dată viitoare ce va fi comunicată, o întîlnire a preşedinţilor de filială însoţiţi de avocaţii aleşi.
          3 – Se va comunica prin poştă începând cu data de 10.01.2011 exemple concrete de inadvertenţe descoperite în documentele emise de autorităţile abilitate, pentru calculul pensiilor (nereguli constate cu prioritate din adeverinţele de venituri brute/nete), inclusiv copii, de pe aceste documente (adeverinţe).
Responsabilitate: de aplicarea şi monitorizarea măsurilor prevăzute în prezentul comunicat, răspund, conform atribuţiilor, în mod direct, membrii de sindicat şi preşedinţii de filiale.

Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Gl. Lt. (r) prof. Univ. dr. PAVEL ABRAHAM