miercuri, 26 martie 2014


ZIUA FERICIRII , LA M.Ap.N.

      Pe data de  20 martie 2014, la sediul M.Ap.N., a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanţi ai Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, conduşi de domnul colonel Adrian Marius Şuşu, (împuternicit) ca locţiitor al  Şefului Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică şi  Comisia de dialog a S.C.M.D., condusă de domnul gl. (r.) Constantin Năstase.

Spre surprinderea noastră, am aflat de la o distinsă doamnă colonel, consilier juridic, că în acea zi se sărbătorea în întreaga lume, începând cu anul 2012, Ziua Fericirii. O.N.U. a dorit că prin această iniţiativă, să încurajeze guvernele pentru a se  preocupa mai mult de starea de bine a cetăţenilor.

Încă de la începutul întâlnirii am remarcat cu neplăcere faptul că 6 din cei 9 participanţi din partea M.Ap.N., deşi sunt colonei activi, au venit îmbrăcaţi civil la această activitate. Oare de ce le este ruşine acestor domni să poarte haina militară? Noi, rezerviştii prezenţi am fost  fericiţi că  pe parcursul multor ani am avut privilegiul să purtăm  cu cinste ţinuta militară.Şi am purtat-o cu mare mândrie, în toate împrejurările.

Discuţiile cele mai aprinse s-au purtat în legătură cu nepunerea în aplicare de către Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. a hotărârilor definitive , irevocabile şi executorii emise de căre Curţile de Apel Piteşti şi Constanţa, prin care se anulau deciziile de recalculare emise şi se repuneau în plată pensiile anterioare emise în baza Legii 164/2001. Reprezentanţii M.Ap.N., mulţi dintre ei jurişti, au susţinut că aceste decizii definitive, irevocabile şi executorii emise în noiembrie 2011, nu au fost puse în aplicare, deoarece ei au intuit că în noiembrie 2012 Curtea Constituţională va emite o hotărâre care să anuleze efectele acestor decizii ale Curţilor de Apel.

S-a adus la cunoştinţă reprezentanţilor M.Ap.N.  faptul că sunt în curs de desfăşurare acţiuni ale D.N.A., împotriva unor personalităţi importante, tocmai pentru că au refuzat să pună în aplicare hotărâri definitive, irevocabile şi executorii ale unor instanţe judecătoreşti. Probabil distinşii jurişti ai M.Ap.N. uită că în România , teoretic , nimeni nu este mai presus de lege. Reprezentanţii M.Ap.N., refractari la toate argumentele noastre  au  făcut promisiunea totuşi că vor întocmi un răspuns documentat care să prezinte poziţia ministerului în această problemă.

Pentru a anula discriminarea dintre cadrele  militare trecute în rezervă până la 31 decembrie 2010 şi cele trecute în rezervă după 1 ianuarie 2011, generată de încadrarea  diferită în  grupele de muncă, deşi ambele categorii de cadre  militare şi-au desfăşurat activitatea în aceleaşi condiţii de muncă,  am propus ca reprezentanţii M.Ap.N. să elaboreze un proiect de act normativ care să completeze  art.29 din Legea 263/2010, astfel încât cadrele militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011 să poată  beneficia de o  încadrare similară  în condiţiile de muncă ca şi cele trecute în rezervă după 01.01.2011.

Am mai propus ca pentru cadrele militare în activitate, prin ordin al ministrului apărării naţionale, să se întocmească un nou contract, care să prevadă că, urmare a riscurilor profesiei, angajatorul M.Ap.N. va sigura şi garanta angajatului o despăgubire viitoare, sub forma unei prestaţii viitoare lunare, în urma deschiderii drepturilor de pensie. Astfel angajatul se va putea bucura de un drept câştigat şi va evita umilinţele la care am fost supuşi noi,pensionarii militari.

Urmarea a neîndeplinirii angajamentelor asumate de domnul Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, la întâlnirea  cu reprezentanţii S.C.M.D. din 04 martie 2013 am rugat să i se amintescă acestuia următoarele:

-          Nici  la ora actuală  S.C.M.D.  nu  beneficiază de sedii în spaţii aparţinând M.Ap.N;

-          Nici până la ora actuală nu s-au făcut publice rezultatele controlului realizat în legătură cu greşelile şi abuzurile existente la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. Din diferite alte surse am aflat că la Centru Militar Zonal Bucureşti au fost completate ilegal Fişe cu locuri de muncă, că prin ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.S.12/2013 a fost numită o comisie a Statului Major General, care a verificat aceste fişe, luând măsura anulării acestora. Era normal să se comunice câte astfel de cazuri au fost descoperite, care sunt persoanele implicate în aceste activităţi, paguba produsă şi sancţiunile care s-au aplicat.

Referitor la problema apariţiei noii legii a pensiilor militare am fost anunţaţi că M.Ap.N.a înaintat proiectul întocmit de doamna avocat Sârbu Simona, că acesta a fost modificat în unele puncte şi nu se ştie când va fi aprobat. Proiectul PLX 109 nu se mai discută, prevederile acestuia probabil vor fi cuprinse în noua lege a pensiilor militare.

Cu ocazia acestei întâlniri am sesizat reţinerea/ teama, reprezentanţilor M.Ap.N. în a prelua şi transmite problemele ridicate de noi către conducerea ministerului. Senzaţia reprezentanţilor S.C.M.D.  participanţi la această întâlnire, a fost că am asistat la un dialog al surzilor, în care problemele şi  argumentele noastre nici nu erau luate în seamă.Cu această ocazie nu am sesizat nici o diferenţă între  atitudinea reprezentanţilor M.Ap.N. din actuala guvernare şi cea din timpul guvernării portocalii.

Am fi vrut să transmitem reprezentanţilor M.Ap.N., profitând de Ziua Fericirii, că noi, rezerviştii militari atât de blamaţi, suntem fericiţi că am încheiat cariera militară cu fruntea sus, fără a ne implica în grave cazuri de corupţie, aşa cum se întâmplă astăzi frecvent la nivelul conducerii armatei. Suntem de asemenea fericiţi când începem o nouă zi, când avem cu cine  împărtăşi gândurile şi visele noastre, când simţim aprecierea celor din jur şi când ne bucurăm pentru lucruile mărunte ale vieţii.

Dar am suferit şi suferim cumplit atunci când simţim ostiliatea celor aflaţi vremelnic la conducerea Ministerului Apărării Naţionale, care din ordin politic şi pentru a-şi obţine/menţine funcţiile  acceptă să ne umilească şi să nu ne acorde drepturile legal cuvenite. Fericirea acestor ”puternici ai zilei” îşi are echivalentul în funcţiile deţinute, în banii corespunzători acestora, în  gradele şi decoraţiile prezente şi viitoare. Fericirea acestora este falsă, ea bazându-se pe încălcarea legilor, pe răul făcut conştient unor foşti militari. Ar trebui să reţină reprezentanţii M.Ap.N. că atât timp cât vor fi percepuţi ca duşmanii pensionarilor militari, fericirea lor nu are nici o valoare.

Col.(r) Remus Macovei

 

 

joi, 20 martie 2014

Comunicat SCMD Filiala 1 Buzau.

Membrii de sindicat posesori ai unui permis de pescuit recreativ/sportiv eliberat de ANPA Buzau, in vederea vizarii acestora pe anul in curs, sunt rugati sa se prezinte la sediul sindicatului cu urmatoarele documente:
- timbru fiscal, in valoare de 2 lei (de la posta)
- copie act de identitate
- original si copie a unui cupon de pensie recent
- permisul de pescuit

Secretariatul B.Op. al SCMD Buzau
Banica Liviu

BUZAU - SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE: STRATEGIA SCMD PENTRU ANUL 2014In atentia tuturo...

COMUNICAT S.C.M.D. FILIALA 1 BUZAU



Biroul Operativ al SCMD Filiala 1 Buzau, anunta pe membrii sai despre organizarea si desfasurarea Adunarii Generale a sindicatului, sedinta ce va avea loc in data de 24.04.2014, la ora 10.00, in sala mare a Consiliului Judetean Buzau.



Biroul Operativ al SCMD Filiala 1 Buzau

joi, 13 martie 2014

Nu aveţi încredere în angajatorul  M.Ap.N.
      La data de 21.02.2014, Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, prin consilierul juridic Comănescu Florina Roxana, aparţinând Asociaţiei Consilierilor Juridici ”Fidelis Legis”, depune la Dosarul nr. 692/3/2014 o Întâmpinare , care naşte multe semne de întrebare asupra modului în care M.Ap.N. înţelege să respecte şi să protejeze interesele pensionarilor militari. Redau un pasaj din acest document:
Cu privire la susţinerile reclamantului în ceea ce priveşte încălcarea principiilor ocrotirii drepturilor dobândite şi încălcarea dispoziţiilor Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, înstanţa  nu se poate aprecia decât în sensul respingerii acestor aprecieri.
Învederăm instanţei că, aceste principii nu au fost avute în vedere la acordarea acestui tip de pensie, respectiv acordarea pensiei pe baza contribuţiilor private suplimentare ale reclamantului sau pe baza unei convenţii între angajator şi angajat cu privire la acordarea  unei compensări  pentru asumarea riscurilor profesionale.
Pensia de serviciu este un tip de pensie consacrat exclusiv de legile române, care nu este garantat de nici un principiu  comunitar şi nu se încadrează în nici unul din dintre tipurile de pensie recunoscute  de normele comunitare.
Asumarea funcţiei de cadru militar în Ministerul Apărării Naţionale, nu a fost determinată de prefigurarea unei compensaţii din partea statului constând în acordarea  pensiei de serviciu după retragerea din activitate, neputând reprezenta cauza exercitării funcţiei.
Cu totul alta ar fi fost situaţia dacă, la momentul accederii în profesie, angajatului i-ar fi fost prezentat prin contract, riscurile profesiei şi totodată în considerarea acestui risc, i-ar fi fost garantată o despăgubire viitoare din partea angajatorului sub forma unei prestaţii viitoare lunare , în urma deschiderii drepturilor de pensie. Numai aşa am putea discuta despre existenţa unui drept câştigat.
 Apreciem că, apariţia Legii nr.164/2001  privind pensiile militare de stat poate fi privită ca un act benevol din partea statului, de a-şi asuma anumite cheltuieli din bugetul propriu prin care să contribuie la majorarea drepturilor de pensie pentru anumite categorii profesionale alese după criterii proprii , fără însă a garanta perpetuarea acestui act al său pentru viitor.
 Pe cale de consecinţă, apreciem că în speţă  nu poate fi vorba de un drept câştigat în accepţiunea reclamantului ,ci mai degrabă de un drept acordat temporar de către stat în limita posibilităţilor sale economice.
În ceea ce priveşte nerespectarea principiului neretroactivităţii, suntem în măsură a aprecia că Legea nr. 119/2010 nu dispune pentru trecut şi nu intervine asupra drepturilor deja dobândite, pensiile încasate în temeiul vechii legi nefiind afectate, procesul de recalculare privind doar cuantumul pensiei de care va beneficia reclamantul pe viitor, deci prestaţiile viitoare, nefiindu-le afectate drepturile dobândite în baza unei legi.
Având în atenţie acest principiu, statul poate oricând, interveni, pentru viitor, cum a mai făcut-o de altfel şi în trecut, cu ocazia fiecărei recalculări, de care cu siguranţă a beneficiat şi reclamantul.
Prin urmare ,modificările privind cuantumul pensiei nu afectează dreptul  de proprietate,”bunul garantat”, fiind dreptul la pensie, nu cuantumul acesteia”.
Acest document este elaborat de Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică din M.Ap.N. , condusă de gl. bg. dr.Florin Maciu.
Acesta după o experienţă de 9 ani comandant de subunitate şi ofiţer cu activitatea de personal la un batalion de transmisiuni(1981-1990), odată cu absolvirea  Facultăţii de Drept a avut o carieră ascendentă, ca  jurist, numai la  eşaloanele superioare ale Armatei Române. A fost avansat general de brigadă, completând lotul  format din  eminenţi  jurişti, intendenţi, finanţişti, medici (chirurgi, stomatologi, oftalmologi, etc.) cu care s-a pricopsit armata română, după 1990. Deosebit de semnificativ este faptul că în perioada 2010-2012, atunci când s-a declanşat ofensiva decisivă împotriva  “nesimţiţilor” de pensionari militari, a fost detaşat în funcţia de director adjunct la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Domnul ministrul  Gabriel Oprea  ştie de ce. Pentru faptele sale de arme  a fost decorat  în anul 2004 cu Ordinul naţional “Steaua României, în grad de cavaler”. În acelaşi an, ca o coincidenţă,  a fost decorată cu acelaşi  înalt ordin şi  gl. bg. Maria Lupu, o altă  personalitate militară de excepţie. Aici s-ar impune totuşi o întrebare – de ce nici un comandant de batalion care a acţionat cu deosebit profesionalism în teatrele de operaţii  din Irak sau Afganistan,  făcând  cinste ţării , nu a fost decorat cu acest ordin?
 Documentul elaborat de subordonaţii gl. bg. Maciu Florin este ruşinos pentru M.Ap.N. şi într-o armată normală el ar trebui urmat de demiterea acestuia de urgenţă.
Prin acest document se recunoaşte existenţa unui standard dublu  în relaţia angajator(M.Ap.N.) şi angajat (cadrele militare).  Cadrelor militare - aflate permanent în slujba naţiunii, 24 de ore din 24, singura categorie profesională care era obligată să îşi sacrifice  viaţa atunci când apărarea ţării o cere – au fost obligate să îşi respecte integral  obligaţiile asumate. Orice abatere se sancţiona cu  îndepărtarea din sistemul militar.Pentru angajator situaţia este cu totul alta. Conducerea politică a statului , prin M.Ap.N. ca angajator, poate oricând schimba regulile privind asigurarea dreptului la pensie. Aceasta poate benevol, potrivit acestui document, să mărească pensile, care ulterior pot fi scăzute funcţie de interesele unui grup politic,  aflat întâmplător/ accidental la putere.Prevederea conform căreia statul poate garanta doar pensia militară, nu şi cuantumul acesteia este profund imorală. Aşa cum obligaţiile cadrelor au fost respecate integral, nu benevol, tot aşa şi statul român trebuie să respecte îndatoririle asumate referitoare la cei mai oneşti cetăţeni ai săi.
Prevederea conform căreia  pensia militară este un bun câştigat, doar dacă angajatorul ar fi garantat o despăgubire viitoare sub forma unei compensaţii vitoare lunare , ca o recunoaştere riscurilor profesiei, este hilară. Oare de ce M.Ap.N. nu a făcut un astfel de demers?  Am vrea să ştim cine a împiedicat M.Ap.N.  să acţioneze cu onestitate în favoarea angajaţilor săi. Poate juristul gl. bg. dr. Maciu Florin  ne va lămuri.
Eu ştiu un singur lucru, că în naivitatea şi idealismul meu, la începutul carierei militare când am semnat singurul contract cu M.Ap.N, nici nu m-am gândit la perspectiva pensiei militare. Eram bucuros pentru profesiunea aleasă şi speram că buna mea credinţă va fi recompensată aşa cum se cuvine de către cei din conducerea M.Ap.N .La fel au gândit şi colegii mei. Realitatea, atunci când am părăsit sistemul militar,  s-a dovedit a fi o mare mizerie, în care statul, oricând şi oricum, după opinia subordonaţilor gl. bg. dr. Maciu Florin, îmi poate diminua sau mări aleatoriu un drept care are în spatele lui mulţi ani plini  de împliniri profesionale, dar şi de sacrificii personale.
După anul 2002 conform art.41din Legea 80/1995, modificată prin O.U.G. nr.90/2001 s-au încheiat noi contracte care în esenţă prevedeau:
-         Perioada contractului;
-         Posibilitaea înoirii sau nu a contractului;
-  Pe timpul executării contractului părţile au drepturile şi obligaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
La data respectivă, Legea 164 prevedea:
-         Art. 1- Dreptul la pensii şi asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se exercită în condiţiile prezentei legi.
-         Art. 2 -Sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale acoperă riscurile activităţii militare
-         Art. 4 -În sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se acordă următoarele prestaţii:
a) pensii militare de stat;
La rândul ei Legea nr. 80/1995 la art. 11 prevedea :” Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară potrivit legii.
A apărut , în urma elaborării în perioada 2010-2012 a  noii legislaţii privind pensiile,o problema foarte gravă pentru  M.Ap.N. De ce nu a respectat   contractele perfect legale  întocmite după 2002 şi cine este responsabil de această situaţie.
Tot Legea 164/2001 la art.1 prevedea că M.Ap.N. “asigură aplicarea reglementărilor referitoare la pensiile militare de stat”şi “iniţiază propuneri de acte normative în domeniu”. Foarte interesante prevederile acestui articol. Nimeni nu ne-a lămurit  încă care a fost rolul M.Ap.N. în emiterea Legii 119/ 2010, O.G. nr. 1/2011  şi  Legii nr. 263 /2010. Singurul care ne poate  lămuriri este un alt  jurist, avansat general cu patru stele,  Gabriel Oprea, la vremea respectivă ministrul al apărării naţionale.
Dacă M.Ap.N. recunoaşte prin acest document că nu a acţionat în favoarera cadrelor militare, prin neintroducerea  în textul contractului  a prevederii   referitoare la acordarea unei compensaţii viitoare lunare în urma deschiderii drepturilui  de pensie, acum nu are nici o justificare pentru neintroducerea acestei prevederi în textul contractelor în vigoare şi a celor care vor fi întocmite în viitor. Îi sfătuiesc pe colegii activi să solicite de urgenţă acest lucru,  pentru a evita umilinţele la care noi,  naivii  anilor 1960-2010, am fost supuşi în ultimii  patru ani. Nimeni nu poate avea încredere în bunacredinţă a conducerii M.Ap.N.!
În timp ce subordonaţii  gl, bg.dr. Maciu Florin făceua aceste demersuri în justiţie, Victor Ponta , primul ministru al României, ne asigura că va rezolva cu prioritate problema pensiilor militare. În acelaşi timp Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, asigura pensionarii militari că noul proiectul al legii pensiilor militare va fi discutat de urgenţă în parlament, iar de la  1 ianuarie 2014,  nouă lege va fi pusă în aplicare. Suntem în aprilie 2014, aţi mai auzit ceva despre această lege,  al cărui proiect nici nu se mai ştie unde se află?Minte primul ministru, minte ministrul apărării, mint subordonaţii acestuia!  Noi pensionarii militari cu ce suntem vinovaţi să suportăm aceste mizerii? Cu siguranţă viitorul pe care ni-l pregătesc aceşti domni nu ne va fi favorabil .Tocmai de aceea trebuie să fim uniţi şi să putem reacţiona cu fermitate la încercările acestor conducători nedemni!

Col.(r.) Remus Macovei

miercuri, 5 martie 2014

STRATEGIA SCMD PENTRU ANUL 2014

In atentia tuturor membrilor SCMD,
A tuturor militarilor si politistilor activi si in rezerva,
A intregii Societati civile

Doamnelor si domnilor,

In luna octombrie 2013, cu mult inainte de summit-ul de la Vilnius, a fost elaborat Proiectul de strategie a SCMD pentru 2014, intitulat Directii prioritare, pentru al carui continut mi-am asumat intreaga raspundere. Acesta a fost votat in unanimitate, in forul suprem de conducere al SCMD, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR), la 30 noiembrie 2013, la Alba Iulia.
Ca orice strategie, documentul trebuia sa ramana secret, vicepresedintii responsabili de zona si presedintii de filiale urmand sa il prezinte membrilor SCMD in cadrul adunarilor generale ale filialelor.
Constatand ca acest lucru nu s-a facut, ca membrii SCMD sunt total neinformati asupra strategiei SCMD, care, odata votata este obligatorie, ca multi dintre ei, inclusiv din randul celor care ar fi trebuit sa informeze, se opun sau indeamna la neaplicare, fapt care, potrivit textului votat, constituie o grava abatere sanctionabila,
Constatand, de asemenea, ca adversarii nostri sunt, deja, informati, deci inamicul este mult mai bine informat despre strategia SCMD decat fortele proprii, pentru ca in Romania un secret detinut mai mult de doua persoane devine un bun public,
Am luat decizia de a face publica Strategia SCMD pe 2014.
Atrag, respectuos, atentia asupra textului elaborat de noi in octombrie si votat in noiembrie 2013, in sensul ca tot ceea ce am anuntat noi ca se va intampla in 2014, s-a intamplat deja, este in derulare sau, vizibil, pe cale de a se intampla.
Atrag, in mod deosebit,  atentia membrilor ANCMRR, care nu sunt si membri SCMD, sa studieze textul, pentru ca au fost in mod ordinar mintiti ca ne-am fi ocupat, la CNR, exclusiv de mirobolante planuri de distrugere a acestei organizatii, pentru a se justifica ticalosia unor persoane care, temandu-se ca isi vor pierde avantajele meschine, au cerut, in justitie, anularea Hotararii de tribunal privind infiintarea SCMD, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, cu cinci ani.
Transmit rugamintea tuturor membrilor SCMD de a-i atentiona, cu textul Strategiei, votat in unanimitate, in mana, pe aceia dintre liderii lor locali care, dovedind, sa zicem, o surprinzatoare necunoastere a propriilor documente obligatorii, vor indemna la gesturi, atitudini, etc. susceptibile de a genera spargerea unitatii SCMD. Daca, in mod previzibil, in baza unei strategii externa / interna, liderii USL au fot manipulati spre sinuciderea acestei structuri si a lor ca oameni politici, in mod cert acest lucru nu se va intampla nici cu SCMD, nici cu CNSC deoarece, deasupra interesului emotional - politic, vor exista, intotdeauna, interesul socio-economic de categorie socio-profesionala si interesul national.
In situatia in care 50% din vinovatii de legile care ne-au nenorocit pe toti sunt, astazi, la guvernare, iar 50% din cei pe care i-am votat se opun, astazi, propriului lor program,
In situatia in care cei ce au semnat, in calitate de copresedinti ai USL, la 14 iulie 2012, Contractul Social cu Societatea civila, prin SCMD, sunt astazi adversari,
In situatia in care, nenorocita “Coabitare”, care a inlocuit principiul “Dreptatii pana la capat”, i-au transformat, din nou, pe basisti si pe UDMR-isti in arbitri politici,
Strategia SCMD se confirma drept unica solutie, nu numai pentru rezervisti, ci pentru intreaga Societate civila din Romania. Atentie, insa, asupra pericolului ca, in numele idealurilor noastre, sa nu ni se alature alti “napoleoni” de aceeasi teapa cu cei care ne mint de 24 de ani, scopul lor fiind, de fapt, tot parvenirea la “ciolan”, chiar daca “ciolanul”, intre timp, a decazut la conditia de “oscior”.


DIRECTII PRIORITARE
ALE STRATEGIEI DE ACTIUNE A SCMD IN ANUL 2014 SI IN PERSPECTIVA

I. CARACTERIZARE
·         Putem vorbi de directii prioritare sau linii directoare, nu de strategie in sensul clasic, pentru ca si aici, ca si in cazul proiectelor de buget, nu avem repere clare pentru anul urmator.
o    La buget nu stim:
-    Cati membrii vom avea, datorita fluctuatiei
-          Cati vor plati cotizatia.
o  In ceea ce priveste strategia, lucrurile se schimba, nu de la o zi, ci de la o ora la alta, datorita instabilitatii factorilor la care ne raportam.
·         Batute in cuie, in camp strategic, raman doar obiectivele noastre:
o   Legiferara dreptului, neconditionat, la munca;
o   Lichidarea discriminarii dintre noi, dintre noi si activi, dintre noi si societatea civila;
o   Restabilirea ierarhiei si demnitatii militare;
o   Asigurarea unei protectii reale sociale si a vietii noastre in toate componentele, printr-o adevarata Lege a pensiilor militare de stat;
o   Utilizarea noastra, potrivit competentelor, in slujba intereselor de stat;
o   Refacerea structurilor de aparare, ordine publica si siguranta nationala ale Romaniei la nivelul unei capacitati concurentiale de riposta;
o   Relansarea economica a Romaniei si prin industria de aparare;
o   Salvgardarea Romaniei ca stat in integralitatea sa teritoriala, etc.
·         Factorii de instabilitate sau variabilele de care trebuie sa tinem cont sunt:
o   Factorul politic, care poate fi de doua feluri:
-          Intern
-          Extern.
o   Factorul uman (in interior si in afara):
-          Ambitii;
-          Interese;
-          Inteligenta;
-          Determinare;
-          Caracter;
-          Sanatate;
-          Varsta.
II. CONDITIONARI DE POLITICA EXTERNA IN 2014

·         Victoria definitiva a puterii bipolare (alianta americano-rusa) impotriva Ideii europene si parasirea de iure a acesteia;
·         Blocarea SUA, datorita luptei pentru putere dintre democrati si republicani, soldata cu infrangerea, pentru moment, de catre OBAMA, a promotorilor politicii portocalii, neoconservatoare (in Europa – Aznar, Sarkozi, Blair, Barroso, Timoshenko, Basescu, etc.) si refacerea puterii bipolare (de remarcat sprijinul acordat de Putin in alegeri);
·         Oferta puterii bipolare pentru Europa: - Miscarea Eurasia ( David Duke - in SUA, Alexandr Dughin – in Rusia), cu usor avantaj pentru Romania, deoarece ideologul a fost Jean Pavelesco;
·         Retragerea efortului financiar, inclusiv militar, american din Europa si orientarea spre Asia, unde “tigrii galbeni” fac concurenta puterii bipolare. Se explica:
o   Esecul, in favoarea Rusiei, al summit-ului de la Vilnius si al extinderii parteneriatului UE spre est;
o   Indemnurile directe, venite de la Obama si George Friedman, ca Romania si tarile estice sa se orienteze economic spre Rusia si sa-si refaca propria capacitate de aparare;
o   Ofertele de sprijin economic ale Chinei si Coreei de Sud;
o   Batalia pentru ultimele resurse clasice ale planetei (Romania fiind tinta, datorita bogatiilor), in care sunt implicati:
§  Puterea bipolara;
§  Adversarii puterii bipolare (marii asasini economici transnationali) care vizeaza:
-          Desfiintarea statelor mai mari de 10.000.000 de locuitori;
-          Concentrarea fragmentelor fostelor state in “concerne” (regiuni de dezvoltare);
-          Guvern mondial si control total asupra omenirii;
-          Saracirea, la limita subzistentei si limitarea programata a populatiei globale;
-          Lichidarea fortelor de rezistenta nationala;
-          Control total al supravietuitorilor prin promovarea, in curand, a noi surse de energie  si panacee in domeniul sanatatii;
§  Alte state, foste glorii (Germania, Franta, Marea Britanie, Spania).
·         Opozitia fata de globalizare atat a puterii bipolare (SUA si Rusia), cat si a “tigrilor asiatici”.
Consecintele celor de mai sus sunt:
1.      Pentru omenire:
a.       Inmormantarea, definitiva, in Istorie, a ONU, NATO, UE;
b.      Spolierea, fara precedent, a statelor slabe.
2.      Pentru Romania:
a.       Pierderea ultimelor resurse naturale, cu consecinte asupra vietii noastre, din punct de vedere economic (saracire, rationalizare), social (cu provocarea de mari revolte), politic (incapacitatea, totala, de reactie a clasei politice) si culturale (distrugerea, definitiva, a patriotismului si educatiei nationale).

III. CONDITIONARI DE POLITICA INTERNA IN 2014

·         Compromiterea totala a intregii clase politice in ochii electoratului – teren propice pentru manifestarea Societatii civile (Forta a Treia);
·         Risipirea ultimei iluzii a electoratului - dezbinarea de iure a USL;
·         Transformarea in concurenti / adversari, de facto ai Societatii Civile, inclusiv ai SCMD, a tuturor partidelor, care vor incerca manipularea si dezbinarea Fortei a Treia. Rezulta:
o   Sansa pentru SCMD sa negocieze cu partidele politice, de pe pozitia de coordonator si organizator a unei parti insemnate a Societatii Civile;
o   Impunerea prudentei extreme, in relatiile SCMD cu clasa politica, spre a nu fi etichetati, definitiv, drept adversari;
o   Prudenta si persuasiune in relatiile cu toate componentele Societatii Civile, in scopul contracararii razboiului de imagine si psihologic impotriva rezervistilor si a cadrelor active si largirii numarului de aliante.
·         Pierderea, de catre Romania a ultimelor resurse, va produce ample batalii in media si in strada pentru Rosia Montana, Nuclearelectrica, Hidroelectrica, TAROM, CFR Marfa, etc, in care SCMD va fi, practic, obligat sa se implice pentru a ramane in sferele de interes ale politicului si Societatii Civile.  Consecinta: implicarea noastra va trebui sa fie strict documentata si retinuta politic, spre a pastra / castiga increderea aliatilor si a nu declansa represaliile politicului.
·         Amenintari la adresa integritatii teritoriale a Romaniei – vor obliga SCMD sa se manifeste, ca factor de coagulare a rezistentei nationale;
·         Regrupari si relansari surprinzatoare de persoane in politica, in scop diversionist si din lipsa de oferta (ex. Adrian Nastase si Mircea Geoana pentru “stanga” sau Calin Popsecu Tariceanu pentru “dreapta”);
·         Aparenta incheiere a bataliei cu coruptia, adica legitimarea profitorilor, prin amnistie generala.

IV. REPERE ALE ACTIUNII SCMD IN 2014

In baza celor de mai sus, actiunea SCMD urmeaza sa aiba in vedere:
·         In plan intern:
o   Cresterea efectivelor ca efective constiente (cresterea numarului de membri constienti de faptul ca SCMD reprezinta singura solutie pentru rezervisti, comparativ cu membrii conjuncturali);
o   Cresterea coeziunii interne prin:
§  stavilirea manifestarii ambitiilor si orgoliilor individuale exacerbate,
§   contracararea actiunilor de denigrare si contestare din interior,
§  promovarea unor actiuni si manifestari de socializare in scopul cunoasterii si cresterii increderii reciproce,
§  actiuni de intrajutorare si ajutorare a membrilor SCMD aflati in dificultate (sanatate, financiar, juridic, etc.).
o   Verificarea activitatii si reorganizarea la nivel conducere a filialelor care n-au performat in ideea consecventa a promovarii unor persoane care:
§  Au calitatile necesare;
§  Au timpul necesar, fara sa-si pericliteze situatia personala;
§  Au energia si conditiile de sanatate necesare;
§  Sunt de acord sa isi asume conducerea filialelor;
§  Sunt persoane de caracter, cunoscute si apreciate de membri.
o   Luarea de masuri statutare si legale impotriva celor care:
§  Considera cotizatiile membrilor un bun la dispozitie;
§  Se manifesta ca sefi / comandanti numiti si nu ca alesi;
§  Nu au diplomatia necesara atragerii membrilor, punand pe prim plan satisfacerea orgoliului personal;
§  Aduc, prin declaratiile si faptele lor, prejudicii imaginii si coeziunii sindicatului.
·         In plan extern:
o   In relatia cu institutiile statului, preconizam:
§  Largirea contactelor prin marirea numarului de sustinatori si impunerea ca angajati de membrii SCMD, ori de cate ori se poate, la nivel administratie locala, Capitala, guvern, parlament, presedintie;
§  Largirea contactelor, pana la nivel conducere si atragerea de simpatizanti in randul cadrelor active si convingerea acestora ca SCMD ar trebui sa fie scutul lor de protectie si mijlocul prin care pot contracara initiativele legislative nefaste si alte masuri ostile bunului mers al activitatii in MapN, MAI, servicii;
§  Crearea de grupuri de lobby in media nationala, in universitati, institutii si centre culturale.
o   In relatiile cu Societatea Civila:
§  Largirea contactelor pe linia colaborarii, inclusiv atragerea sau oferirea de sprijin in actiuni comune, cu toate asociatiile si fundatiile rezervistilor prin:
ü  Menajarea orgoliilor tuturor contactatilor;
ü  Explicarea faptului ca apartenenta la SCMD nu exclude activarea, in continuare, in zeci sau sute de asociatii;
ü  Explicarea faptului ca SCMD, tocmai pentru ca este sindicat, are, fata de asociatii, alta greutate si alte posibilitati si mijloace de manifestare.
§  Largirea aliantelor la nivel local / national prin:
ü  Atragerea tuturor filialelor / sindicatelor civile si ONG-urilor civile sub stindardul Platformei Civice;
ü  Adaptarea Platformei Civice la realitatile anului 2014 (misiune asumata de un grup de romani americani, prin ing. Mihai Popescu);
ü  Consolidarea sistemului de aliante existent, prin oferirea de sprijin aliatilor si promovarea de actiuni comune (memorandumuri, advertismente, dialoguri, actiuni media, etc.).
§  Promovarea in Media a imaginii SCMD, de promotor al dreptatii sociale si nationale si organizator / catalizator al energiilor Societatii civile, de aparator al tuturor cauzelor nationale;
§  Extinderea lobby-ului SCMD in mediile intelectuale si de presa.
o   In relatiile cu clasa politica
Parafrazandu-l pe dl.vicepresedinte col.(r) Radu Aromanesei, va propun “sa facem poilitica rezervistilor in interiorul partidelor” prin:
·         Dezvoltarea relatiilor cu, atragerea in SCMD a rezervistilor din, promovarea in functii a membrilor SCMD in partide, in ordinea urmatoare:
o   Cele 4 partide componente, inca, ale USL,
o   Partidele mici, noi, gruparile politice care aspira la calitatea de partid,
o   PDL, abandonat de presedinte si aflat in degringolada.
·         Evitarea manifestarii publice, la nivel general (SCMD), a unei preferinte catre unul sau altul dintre partide, cu justificarea perfecta, sub aspectul interesului imediat, a eventualelor aliante conjuncturale pe care le vom incheia, avand permanent in vedere lichidarea in fasa a adversitatilor inutile si un maxim de avantaje pentru SCMD;
·         Implicarea in alegerile europarlamentare cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, cu maxima abilitate, in functie de evolutia partidelor, astfel incat si SCMD sa aiba candidati pe liste si alesi. (voi expune solutia, verbal doar, solicitandu-va adeziunea la orice alianta electorala pe care o vom incheia, indiferent cat de bizara va parea, daca vom incheia);
·         Implicarea in alegerile prezidentiale, in functie de oferta factorului extern, pe principiul sustinerii “raului cel mai mic” pentru SCMD, militari in general si natiunea romana;
·         Implicarea in eventualele alegeri generale anticipate, direct, cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, pe acelasi principiu al “raului cel mai mic”, eventual prin incheierea unei aliante electorale, care sa aduca membrii SCMD si aliati in parlament si guvern.
Va trebui sa actionam, in asa fel, incat nici un partid sa nu vada in noi un potential adversar, ci un potential aliat, avand, in permanenta in vedere ca in politica nu exista, in fapt, morala, sentimente, idealuri ci doar interese si grupuri de interese, adversarii de astazi devenind, asa cum s-a dovedit, aliatii de maine si invers.

o   In relatiile in plan international (geopolitic)
Preconizam:
1.      Extinderea legaturilor pe care le avem la nivelul puterii puterii bipolare decidente (SUA si Rusia) si a media din statele respective, acreditand, convingator, urmatoarele idei:
a.       Datorita lipsei de interes politic propriu, suntem structura organizatorica cea mai stabila, mai pregatita, mai constienta si mai capabila de reactie din Romania, cu alte cuvinte, suntem de preferat in sfera dialogului;
b.      Nu ne opunem principiului suveranitatii limitate, ci doar lipsei oricarei suveranitati;
c.       Putem fi, ca exemplu, un aliat impotriva adversarilor comuni (guvernul mondial, transnationalele, promotorii globalizarii irationale si distructive la adresa statelor si valorilor comunitatilor acestora de cetateni);
d.      Nu ne opunem exploatarii in comun, ci doar spolierii resurselor noastre si aducerii Romaniei in incapacitate de existenta;
e.       Ar fi mai intelept, sub toate aspectele, sa fim priviti ca potentiali aliati si nu ca adversari care, ajunsi la disperare, sub amenintarea disparitiei statului roman si extinctiei nationale, s-ar putea ralia adversarilor interni si externi ai puterii bipolare.
2.      Dezvoltarea relatiilor pe care le avem, la nivelul perdantilor (UE, Orientul Mijlociu, Africa, Hispanoamerica) prin:
a.       Deschiderea / largirea contactelor cu organizatii similare ale media si Societatii Civile din statele respective. (Dovada existentei acestor contacte? Interventia noastra directa si obtinerea eliberarii ziaristului Mircea Topoleanu dintr-o tara hispanoamerica, la inceputul acestui an);
b.      Utilizarea, in acest scop, a emigratiei romanesti, in randul careia avem, nu numai contacte, ci si membri;
c.       Extinderea intemeierii de filiale SCMD, nu numai la est de Prut, ci si in toate statele in care avem stabiliti rezervisti, incepand cu cele in care avem, deja, membri sau grupuri de initiativa;
d.      Includerea in scopul de mai sus, la alegerile din 2014, in CD, a unui vicepresedinte responsabil de rezervisti romani din jurul Romaniei si a unui vicepresedinte responsabil de membri SCMD din diaspora;
e.       Crearea, in cadrul Dep. Juridic si Economico- financiar a unor compartimente de experti in drept international, dreptul statelor si finante mondiale.
3.      Dezvoltarea contactelor pe care le avem cu adversarii (fie-mi ingaduit sa detaliez in afara cadrului scris);
4.      Initierea de contacte si dezvoltarea relatiilor cu “tigrii asiatici” (tot in afara cadrului scris, va informez ca am avut, deja, astfel de contacte si o sa le detaliez).

Acestea sunt directiile externe pe care am actionat si pe care ne propunem sa actionam in continuare. Multumesc specialistilor de la “Relatii” pentru informatiile la zi, documentarele si analizele realizate pe varii probleme si va invit, in baza datelor suplimetare de care dispuneti si a sitemelor de relatii pe care le detineti personal sau prin membrii dvs. de filiale sa faceti si alte propuneri!


PRESEDINTELE SCMD,


Col.(r) dr. Mircea DOGARU